Swear to God , I love all these movies . :D


10.36 am . November 17th, 2011 . Office desk .

Assalammualaikum . heee . Harini rase macam tade keje je kat opis (act, ade buat buat tade LOL) . Na cite pasal movies yang evergreen or maybe favorite most of people like me .Act, memang sangat banyak muvee yang aku favorite . Kalau na listkan semua memang tadapat la jack tapi ni yang aku sangat suka la aku hi-litekan kat entry kali ni .

Okay start with this movie, STEP UP ta kire la 1,2,3 . Semua aku suke . Yang penting aku sangat suke itu Adam G. Sevani . OMK even die ta emsem tapi die sangat o-some ! hahaha .




Adam G Sevani dope !

Memang cerita die all about dance . Dance sane dance sini . Battle sana sini . Tapi movie movie macamni pon boleh boost up our spirit jugak untuk jadi yang terbaek . Maksudnya, takde benda yang mustahil kat dunia ni kalau kita berusaha keras . Be positive, be kind with our closer person and loyalty then Insha'Allah everything will turn out just fine . :)


This muvee pon aku rase kalau aku tengok 88 kali pon aku ta bosan langsung . WHITE CHICKS . bahahaha memang kau ta gelak guling pulak tengok cerita ni kann . Sangat besh ! Ten thumbs up *sambil pinjam ibu jari orang lain utk buat thumbs up LOL*


 From this (pic below) ...


 transform to this (pic below) . ROTF !



They disguise as twin white chicks ...



... which is , them (pic below)


 twin's galfwennnns . ahaks !



 twin's enemies !



 dance battle . they won ! LOL 


This movie based on two FBI agents yang na investigate some of bad guys yang mengsonglap duit and drug dealer something macamtu lahh . (dah ta ingat sgt dah lame kan ) . So, related situation which is ade twins yang telah di aim oleh serial kidnapper . So, this two agents kononnya na protect this twin but accidentally this twin telah accident and ade lah 2 ,3 scar kat muka dorang yang telah membuat mereka ni malu na keluar ke mane mane pon . (padahal scar mereka sangatlah sikit lol) So, they decide to just stay in hotel room . In the same time, this two agent dah make some plan to arrest the crooks menggunakan twin ni tapi memandangkan plan suda tuka, they decide to transform themselves to the twin . bahahaha . part ni yang paling taboley blah . when they transform to the white chicks so macam macam perkara lah yg terjadi . (da ta sanggup na cite sebab belum tulis pon dah gelak guling) . 

Tapi , memang sangat creative Wayans brothers ni . Credit to 'em . hahah .

Next film is, SHE'S ALL THAT . Aku ingat lagi filem ni time aku form 2 or 3 macamtu lah . Wahh time ni teruja gile tengok cerita ni . Time time baru na naik . Time tu muda lagi teenagers and aku pulak kind of geeks jugak konon kononnye macam si Laney tu ape lagi kemaen berangan na mampus lah weyyy . bahahaha .Tapi sampai sekarang kalau aku tengok balik pon memang berangan beb wa cakap lu . kah kah kah !




 Dari geek macamni ...



 Lama lama die jadi cantek woooo ..


 Ni heronya , Zachary (Freddie Prince Jr.)


Okay cite ni pasal budak yang paling famous ta hengat ter'fallin' in love kat budak paling nerd kat college tu . Hahaha . dipendekkan cerita, Zach ni dicabar oleh gang die supaya flirt dengan si Laney which is budak paling nerd, ta famous langsung, ta hot pendek and segala yang buruk lah kan . Sampai si Laney ni jatuh cinta kat Zach ni . Biasalah cerita kan lame lame semua ending story pon misti best . hehe .

Moral of this story- Don't too arrogant with your advantages . That's all are from God . Not from you . All praise goes to Him . And don't you ever underestimate people . If you underestimate them so you are underestimate your creator . Ceh da panjang lak ni . haha

Okay okay nextttt . 






BURLESQUE . Okay cerita ni aku suka sangat sebab first dance lah macam biase I love dance and second sebab macammane seseorang yang sangat bercita cita tinggi sangat berusaha keras untuk mencapai apa yang di acita citakan . And how strong she is even die sebatang kara . Like I said before, nothing impossible in this world if we bring our dream to reality with hard work and big effort .

Ade lagi muvee aku suke sangat . hee . tadaaaa ...









 Kristen Stewart yang berlakon Twilight tu jadi Joan Jett & Dakota Fanning jadi Cherie Currie


Ni konon konon band dalam cerite ni .

  
Ni the original band .




Cerite ni pulak adalah biographical film based on true story about a girl-rock band . Korang misti pena denga kan JOAN JETT yang nyanyi lagi I LOVE ROCK & ROLL . Haaaa ni la group die . aku pon tatau sangat group ni sebab maybe aku merangkak lagi time nih . hehe . Tapi yang aku tau cerita ni besh sangat . Bagi aku lah . Macam macam ade dalam cerita ni . Mengisahkan macammane group ni berjaya menjadi one of the rock band legend . hmmm . 


Actually , banyaaaaaaakkkkk lagi muvee yang aku suka sangat tapi ni memang ta larat aku na cerita semua . Lain kali aku cerita lagi . Eh ! macamlah ade orang bace . Aku syok sendiri ohhoiii ! hahaha . 

Pape pon , aku na pesan kalau tengok muvee tu jangan lah diambil yang negatifnya , sebaliknya ambillah yang positif . Segala yang positif tu pasti ade lessonnya . Be professional . hehe . :) 

Bell signing off here !














Comments