Experienced ! haha

wah lama gila aku ta update my blog nih . busy busy busy okayy ! (alasan haha) . kebetulan ade masa terluang aku try lah update . hehe . sebenanye aku na story sikit pasal dua hari lepas aku dah buat kerja gile uolss ! haha .

okay guess what ? aku pergi walk-in interview for Firefly Cabin Crew okayyy ! hahahaha . cantek sangat ke ? lahayak ke aku ? adoii . memang kelaka kan . actually, semua ni dorongan dari bos aku, office-mate aku, aku memang ta yakin langsung na pegi .

Tapi aku gatal jugak pegilah . Tempat interview adelah kat Grand Doorset Hotel, Subang Jaya . Start pukul 8.30 am . tapi aku tau ini adalah dream semua orang termasoklah aku . So mestilah ade yang pukul 6 pagi lagi dah terpacak kat sane . Sebab aku sampai je punyelah panjang macam gerabak keretapi org punye beratur ( na memeriahkan cerita gunalah props 'gerabak keretapi' padahal ta sangat pon haha) . Aku dah agak give up lah . Dah lah yg ade semua HOT HOT GORGEOUS GORGEOUS okayy uolss !

Aku dah terasa agak give up . ahhh ! tapi tape aku fikir aku dah lah datang jauh jauh . habis duit minyak aku . haha . so baik aku teruskan aje . aku pon isi borang pastu aku kene hanta borang dengan sijil sijil aku (ni yang kene beratur panjang) .

Aku punye tunggu punye tunggu punye tunggu (sempat pegi mamak order mee goreng mamak licin aku tala baik punyaa ! haha) dalam pukul 3 lebih akhirnya sampai turn aku . Korang bayangkan aku no 225 okayyy ! tekanan bukan ? haha . dari pagi pagi aku tunggu macam macam dugaan datang time aku tunggu tu . aku memang sangat sangat rase na balik . tapi aku ingat orang cakap 'Jangan mengalah sebelum perang' (tah mane ayat aku rembat ntah . main bantai je sebenanye . hahah . janji korang fahamkan apa aku na sampaikan . hehe) . Okay sambung cerita . Nombor aku pon dipanggil . Dengan confidentnye aku masok ke bilik interview . Die ukur height and weight aku . 159 cm and 45 kg . pheewwittt ! ideal . haha . (perasan) . aku lepas . Alhamdullillah ! pastu aku masok bilik yang betul betul dengan interviewer . ade 2 orang interviewer . Sorang lelaki and sorang perempuan .

Act, kitorang ade 5 orang sekali satu group interview . So aku adalah first time and ade lagi sorang perempuan (ta ingat nama die tapi die SANTEKK ! ) . yang 3 orang lagi lelaki tu adalah antara ex-crew (yakni yang berpengalaman menjadi steward atau stewardess) . ta acii ! haha . never mind lah .

Pastu interviewer perempuan tu cakap "okay kite na check your arms dengan your back of neck" . Then aku terus dalam hati macam "haa ? kau dah kenape na check belakang leher aku ? na tengok love bite ? hahaha " aku pon tunjuk lah tanpa segan silunye . Sebenanye aku dah tau dah die na check SCAR okay SCAR ! haha . Okay tanpa segan silunye aku pon tunjukkanlah . Aku pulak memang budak pailang dari kecik . Scar bersepah sepah sana sini . Aku memang dah agak dah . Sekali interviewer perempuan tu tegur aku "ni kenapa ni ?" sambil tunjuk parut kat tangan kanan aku . nak aje aku cakap " time kecik kecik dulu puan baik n behave sangat ke? " hahaha aku na cover line cakap la ni dari kecik memang da hade dengan berharap interviwer tu boley consider . sekali die tengok siku ade ' 50 sen ' punye scar daaa . hahaha . okayyy aku paham dah .

Pastu aku teruskan interview aku macam biase lah walaupun dalam hati aku cakap " kalau aku terpilih ni misti interviewer ni ade masalah mata atau die syok kat aku ni hahaha " . " Okay introduce yourself " kata si interviewer . Aku pon start " hye, my name is Wan Nabilla Natrah bt Omar Baki . I'm 25 years old and still working as Sales Coordinator at bla bla bla bla .. " tahape aku merapu pon aku tatau . and sampailah ke orang yang last .

Habis je semua dah intro . Kitorang disuruh keluar wait for the result who gonna proceed to the next stage . Aku memang confident aku lah yang ta dapat . haha . 2 minit after that, ada abang hensem ni keluar (sempat lagi tu cuci mata haha) . and die panggil nombor yang tadapat n aku salah sorangnye . =,=' . Sedih juga tapi aku da expect dah awal awal . haha . So no worries .

Lagipon, this is my first time . So I just gain my experience . Bile dapat tau aku ta dapat sumpah aku lega tapayah tunggu lagi untuk stage seterusnya . Sebab ni pon dah cukup buat aku penat menunggu . haha .

But, I know I will comeback for achieve my dream ! jyeah ! haha . But, after I'm ready mentally and physically . :D

Seronot !

Last but not least . my pitcha !




haaaahhh ! nervous okayyy !





 





Comments