You will be remembered my friend (Thangaturai Tamilselvam)

2.48 pm . December 28th, 2011 . Thursday.

My entry this time special tribute to one of my closest late friend Thangaturai Tamilselvam . Ahhh masih terase betul kehilangan die . Rase macam baru semalam je gelak gelak and gaduh gaduh dengan die . He left us 2 days ago, Dec 6th, 2011 around 11.00 pm .

Dalam pukul 5 pagi semalam aku dapat call dari Kak Marina a.k.a PA boss aku . Aku dengan mamai busuk nye pon jawab . "Hello" "Bell, akak na bagitau ni, Thanga dah tade" . Aksi spontan aku bile terima berita kematian "Innalillah..." . "Eh bell die bukan Islam lah" . "haa eh .. sorry kak aku mamai, tapi betul ke kak ?" "Iye bell, akak pon macam ta percaye" . Aku terus duduk bersila and automatic hilang terus mengantuk aku . Sumpah aku betul betul macam ta percaye .

Aku kenal mendiang tahun lepas. Die baik sangat . Boleh dikategorikan nice and courtesy Indian man . Die sopan, masih dengan tradisi Indianya, sangat mengutamakan family and kerjaya die . Sangat sopanlah . Aku ni perempuan pon lagi kasar dari die .Die baik sangat, ta kedekut . Hmm .

Dulu time aku tade kereta kalau ade exhibition company boss tugaskan aku kena jaga dengan die, die akan pick up aku and abang lan (ex ctp) . Dari banting tu die sanggup datang presint 11 pick up kitorang . Die rajin . Ishh taboleh aku ingat balik . Betul betul terase bila die dah tade . Die selalu panggil aku "Bellaq ! Bellaq !" yakni gabungan 'bell pelaq" . Adui terngiang ngiang aku die panggil macamtu . And die sporting . Tapi die sangat sensitive . Aku banyak kali gaduh dengan die ta bercakap lame . hehe . Sorry lah thanga . Aku ni yang memang selalu degil . Adui sedih pulak .

Aku ingat lagi aku tengok movie "Street Dance" dengan mendiang and abang Lan . Time tu diorang bukan na tengok cerita tu tapi aku paksa jugak . Diorang layankan jugak karenah aku . Duduk pon asing asing jaoh jaoh sebab dah penuh . haha . Last last keluar mendiang suka and puas hati sangat dengan cerita tu . Abang Lan pon same . Sampai pergi keje esok tu pon still carik kat youtube tengok balik . Haha . I will keep it in my memory bro .

Kitorang kat sini sangat terase bila kau dah tade ni Thanga . You are such a very good friend and good employee here bro . May you rest in peace . We will miss you . :'(



 R.I.P Mr Thangaturai Thamilselvam .

Bell signing off here .

Comments

  1. bell ting tong!...
    adei sedih la dgr citer ko nie...
    apa2 pun thanga is the bestfren forever...
    miss him very much...

    ReplyDelete

Post a Comment